Fizjoterapia

Studia stacjonarne jednolite magisterskie na Wydziale Nauk o Zdrowiu
Rok akademicki 2017/2018

Kierunek: Fizjoterapia Studia stacjonarne jednolite magisterskie prowadzone na Wydziale Nauk o Zdrowiu
Czas trwania: 5 lata
Orientacyjny limit miejsc 2017/2018: 180
Próg punktowy kwalifikujący do przyjęcia w roku akademickim 2016/2017: 170 pkt
Postępowanie kwalifikacyjne Biologia poziom co najmniej podstawowy – 100 pkt*
Do wyboru fizyka lub matematyka poziom co najmniej podstawowy – 100 pkt*
Składanie dokumentów: Dostarczenie przez osoby zakwalifikowane na studia niżej wymienionych dokumentów w terminie 5 dni roboczych od daty ogłoszenia list rankingowych.

Jeżeli nie możesz złożyć dokumentów osobiście, upoważnij wybraną osobę notarialnie lub przez upoważnienie z naszej strony.

Niezłożenie w wyznaczonym terminie kompletu dokumentów równoznaczne jest z rezygnacją z kandydowania do przyjęcia na studia.
Lista dokumentów: Osoby zakwalifikowane do przyjęcia na studia zobowiązane są do złożenia następujących dokumentów:
● 2 fotografie w formacie legitymacyjnym 35×45 mm – szczegóły tutaj
● podanie o przyjęcie na studia (do pobrania ze strony po zalogowaniu)
● kserokopia dowodu osobistego i oryginał do wglądu
● ksero świadectwa dojrzałości lub świadectwa maturalnego i oryginał do wglądu
● przy składaniu dokumentów otrzymają Państwo skierowanie do lekarza medycyny pracy
● ksero karty szczepień potwierdzone „za zgodnością” przez placówkę w której odbywało się szczepienie lub oświadczenie o braku szczepienia –oświadczenie o braku wzw b
● lektorat – test z języka angielskiego, który należy wypełnić po zmianie statusu na „zakwalifikowany do przyjęcia”, wydrukować wynik i dołączyć do teczki
Uwagi ogólne:
  1. Dla usprawnienia procesu rekrutacji prosimy o dostarczenie dokumentów w zielonej teczce. Teczki prosimy opisywać według wzoru – wzór teczki
  2. Przy składaniu dokumentów Kandydat otrzyma decyzję o przyjęciu na studia oraz umowę o kształceniu z Uniwersytetem Medycznym w Łodzi

Obowiązkiem kandydata jest praktyczna umiejętność pływania!

Sprawdź statystyki z poprzednich lat: link

„W przypadku uzyskania niskiej punktacji przez kandydatów na studia, limit przyjęć na te studia zostanie odpowiednio zmniejszony”

„W przypadku zbyt małej ilości kandydatów, Wydziałowa Komisja Rekrutacyjna może podjąć decyzję o nieuruchamianiu kierunku.”

Materiały promocyjne

Studia stacjonarne II stopnia na Wydziale Wojskowo-Lekarskim
Rok akademicki 2017/2018

Kierunek: Fizjoterapia Studia stacjonarne II stopnia – magisterskie prowadzone na Wydziale Wojskowo-Lekarskim
Czas trwania: 2 lata
Orientacyjny limit miejsc 2017/2018: 120
Próg punktowy kwalifikujący do przyjęcia w roku akademickim 2016/2017: odstąpienie od postępowania kwalifikacyjnego
Postępowanie kwalifikacyjne egzamin testowy z fizjoterapii
Wymagany jest dyplom ukończenia studiów I stopnia na kierunku fizjoterapia
Składanie dokumentów: Dostarczenie przez osoby zakwalifikowane na studia niżej wymienionych dokumentów w terminie 5 dni roboczych od daty ogłoszenia list rankingowych.

Jeżeli nie możesz złożyć dokumentów osobiście, upoważnij wybraną osobę notarialnie lub przez upoważnienie z naszej strony.

Niezłożenie w wyznaczonym terminie kompletu dokumentów równoznaczne jest z rezygnacją z kandydowania do przyjęcia na studia.
Lista dokumentów: Osoby zakwalifikowane do przyjęcia na studia zobowiązane są do złożenia następujących dokumentów:
● 2 fotografie w formacie legitymacyjnym 35×45 mm – szczegóły tutaj
● podanie o przyjęcie na studia (do pobrania ze strony po zalogowaniu)
● kserokopia dowodu osobistego i oryginał do wglądu
● ksero świadectwa dojrzałości lub świadectwa maturalnego i oryginał do wglądu
● przy składaniu dokumentów otrzymają Państwo skierowanie do lekarza medycyny pracy
● ksero karty szczepień potwierdzone „za zgodnością” przez placówkę w której odbywało się szczepienie lub oświadczenie o braku szczepienia –oświadczenie o braku wzw b
● ksero oraz oryginał (do wglądu) dyplomu ukończenia studiów wraz z suplementem
● lektorat – test z języka angielskiego, który należy wypełnić po zmianie statusu na „zakwalifikowany do przyjęcia”, wydrukować wynik i dołączyć do teczki
Uwagi ogólne:
  1. Dla usprawnienia procesu rekrutacji prosimy o dostarczenie dokumentów w czerwonej teczce. Teczki prosimy opisywać według wzoru – wzór teczki
  2. Przy składaniu dokumentów Kandydat otrzyma decyzję o przyjęciu na studia oraz umowę o kształceniu z Uniwersytetem Medycznym w Łodzi
Obowiązkiem kandydata jest praktyczna umiejętność pływania!
Sprawdź statystyki z poprzednich lat: link

„W przypadku uzyskania niskiej punktacji przez kandydatów na studia, limit przyjęć na te studia zostanie odpowiednio zmniejszony”

„W przypadku zbyt małej ilości kandydatów, Wydziałowa Komisja Rekrutacyjna może podjąć decyzję o nieuruchamianiu kierunku.”

Opis kierunku i profil absolwenta
Opis kierunku
Fizjoterapia należy do specjalistycznych zawodów medycznych i stanowi główny dział rehabilitacji medycznej. Jej naczelnym zadaniem jest usprawnianie osób, które utraciły zdrowie bądź urodziły się niepełnosprawne – usunięcie dolegliwości towarzyszących chorobie oraz zapobieganie jej postępowi i nawrotom, zwalczanie bólu i stanów zapalnych, poprawa sprawności poszczególnych narządów, jak też całego organizmu.

W zależności od rodzaju zastosowanego bodźca wyróżnia się poszczególne działy fizjoterapii:

  • balneoterapię (bodźce naturalne , a więc kąpiele, wody mineralne, słońce, powietrze, masaż);
  • klimatoterapię (bodźce klimatyczne);
  • hydroterapię (bodźce wodne – kąpiele wodne);
  • kinezyterapię (bodźce kinetyczne, czyli terapia ruchem: ćwiczenia czynne, ćwiczenia wspomagane przez terapeutę oraz ćwiczenia bierne wykonywane z pomocą różnych przyborów);
  • terapię manualną (bodźce mechaniczne i kinetyczne);
  • masaż leczniczy (bodźce mechaniczne – (masaż klasyczny, relaksacyjny, izometryczny, sportowy);
  • fizykoterapię (sztucznie wytworzone bodźce – elektrolecznictwo, zimno lecznictwo (krioterapia), ciepłolecznictwo (termoterapia), światłolecznictwo, balneologia, laseroterapia).

Do kompetencji magistra (rehabilitacja ruchowa lub fizjoterapia) należy: leczenie lub nadzorowanie leczenia pacjentów z zaburzeniami nerwowo-mięśniowymi, mięśniowo-szkieletowymi i oddechowymi, z wykorzystaniem metod fizjoterapii; podejmowanie działań profilaktycznych; kierowanie pracą zespołu techników fizjoterapii; opracowanie szczegółowego programu usprawniania ruchowego; ocena stanu pacjenta; prowadzenie kinezyterapii, edukacja pacjenta i jego rodziny w zakresie stosowania metod fizjoterapii; współpraca z lekarzem i innymi członkami zespołu rehabilitacji medycznej.

Fizjoterapeuta pomaga choremu przejść przez trudny czas choroby i rehabilitacji, pomaga mu odnaleźć się w nowej sytuacji. Dlatego tak ważna jest znajomość psychiki pacjenta i umiejętność odpowiedniego jej modelowania, które to umiejętności kształtują zajęcia z zakresu psychologii rozwojowej i klinicznej czy pedagogiki i pedagogiki specjalnej.
Zakres studiów obejmuje przedmioty teoretyczne: anatomia, biologia, fizjologia, patologia, biomechanika ogólna i kliniczna, psychologia z psychologią kliniczną czy socjologia. Istotną część programu stanowią przedmioty specjalistyczne takie, jak kinezyterapia czy terapia manualna oraz praktyki zawodowe w szpitalach, przychodniach, klinikach, ośrodkach rehabilitacyjnych, szkołach.

Fizjoterapeuta musi dysponować przede wszystkim obszerną wiedzą medyczno-anatomiczną oraz dużą sprawnością manualną i siłą fizyczną.
Powinien charakteryzować się cierpliwością, odpowiedzialnością, umiejętnością podejmowania decyzji i łatwego nawiązywania kontaktu z drugim człowiekiem oraz chęcią niesienia pomocy.

Niezwykle istotna jest także elastyczność oraz wysoka odporność psychiczna, ponieważ fizjoterapeuta ma kontakt z osobami w każdym wieku – od małego dziecka po osoby w wieku starczym, z osobami zdrowymi, niepełnosprawnymi, przejściowo, przewlekle lub nieuleczalnie chorymi.

Przyswojenie i utrwalenie wiedzy, umiejętności, nawyków oraz postaw społeczno zawodowych określonych programem kształcenia następuje w procesach nauczania, samokształcenia i praktyk zawodowych. Ich odpowiednie skorelowanie służyć ma aktywizowaniu studentów w poszukiwaniach wielostronnych informacji i skłonić ich do permanentnego samodoskonalenia. W rozwijaniu u studentów cech osobowo-zawodowych wiodące jest znaczenie zachowań kadry naukowo-dydaktycznej stanowiących wzorzec wysokich kwalifikacji i etyki zawodowej.

W toku pierwszych dwóch lat realizowane są głównie przedmioty kształcenia ogólnego i podstawowe (z zakresu nauk biomedycznych, społecznych i pedagogicznych), a następnie na latach dalszych przedmioty kierunkowe i zawodowe (w tym kliniczne).

Cele kształcenia realizowane są w toku 5-letnich studiów obejmujących nauczanie następujących grup przedmiotów:

ogólnych

  • Filozofia,
  • Informatyka i statystyka medyczna,
  • Metodologia badań naukowych i przysposobienie biblioteczne,
  • Psychologia ogólna i społeczna,
  • Socjologia,
  • Wychowanie fizyczne,
  • Języki obce.

podstawowych

  • Anatomia prawidłowa i funkcjonalna,
  • Antropologia i antropometria,
  • Biochemia i biofizyka,
  • Biologia medyczna z elementami genetyki,
  • Biomechanika ogólna i kliniczna,
  • Bioetyka,
  • Fizjologia człowieka z ergonomią,
  • Higiena i epidemiologia,
  • Historia kultury fizycznej,
  • Kształcenie umiejętności ruchu i ogólna metodyka nauczania ruchu,
  • Patofizjologia ogólna i kliniczna,
  • Pedagogika z pedagogiką specjalną,
  • Promocja zdrowia,
  • Psychologia kliniczna i rozwojowa,
  • Radiologia i diagnostyka obrazowa,
  • Socjologia medycyny.

kierunkowych i zawodowych

  • Ogólna teoria fizjoterapii,
  • Arteterapia
  • Kinezyterapia
  • Balneologia
  • Fizykoterapia
  • Masaż
  • Psychoterapia

– Psychologiczne i społeczne podstawy fizjoterapii,
– Fizjoterapia kliniczna w dysfunkcji narządu ruchu,
– Kliniczne podstawy fizjoterapii,

  • Chirurgia – Ginekologia i położnictwo
  • Choroby wewnętrzne – Neurochirurgia
  • Dermatologia – Neurologia
  • Okulistyka – Onkologia
  • Otolaryngologia – Ortopedia z traumatologią
  • Pediatria – Psychiatria

– Pierwsza pomoc przedmedyczna,
– Intensywna terapia,
– Protetyka i ortotyka,
– Terapia manualna w rehabilitacji,
– Zagadnienia prawne w służbie zdrowia,
– Zajęcia praktyczne z opiekunem,
– Sport niepełnosprawnych,
– Seminarium magisterskie.

Absolwent uzyskuje wykształcenie i przygotowanie zawodowe – zgodne z wymaganiami obowiązującymi w ochronie zdrowia – do pracy z osobami chorymi i niepełnosprawnymi, przede wszystkim w zakresie stosowania czynników naturalnych (fizykalnych) w profilaktyce oraz w celach leczniczych. Powinien posiadać predyspozycje psychofizyczne do pracy z ludźmi chorymi i niepełnosprawnymi oraz być na tyle sprawny fizycznie, by móc poprawnie demonstrować i przeprowadzać ćwiczenia fizyczne z tymi osobami. Absolwent posiada wiedzę i umiejętności niezbędne do: kształtowania, podtrzymywania i przywracania sprawności i wydolności osób w różnym wieku, utraconej lub obniżonej wskutek różnych chorób bądź urazów; nienagannego wykonywania wszelkich zabiegów fizjoterapeutycznych oraz dostosowywania swych działań do nadrzędnych celów rehabilitacji w ramach funkcjonowania zespołów rehabilitacyjnych oraz kontrolowania efektywności procesu fizjoterapii.

Profil absolwenta
Absolwent fizjoterapii jest kompetentnym terapeutą z zakresu fizykoterapii, kinezyterapii, masażu oraz terapii manualnej. Posiada wykształcenie i przygotowanie zawodowe – zgodne z wymaganiami obowiązującymi w ochronie zdrowia – do pracy z osobami chorymi i niepełnosprawnymi, przede wszystkim w zakresie stosowania czynników naturalnych (fizykalnych) w profilaktyce oraz w celach leczniczych. Powinien posiadać predyspozycje psychofizyczne do pracy z ludźmi chorymi i niepełnosprawnymi oraz być na tyle sprawny fizycznie, by móc poprawnie demonstrować i przeprowadzać ćwiczenia fizyczne z tymi osobami.

Absolwent posiada wiedzę i umiejętności niezbędne do profesjonalnego i prawidłowego doboru metod i zabiegów terapeutycznych mających na celu kształtowanie, podtrzymywanie i przywracanie sprawności i wydolności osób w różnym wieku, utraconej lub obniżonej wskutek różnych chorób bądź urazów; nienagannego wykonywania wszelkich zabiegów fizjoterapeutycznych oraz dostosowywania swych działań do nadrzędnych celów rehabilitacji w ramach funkcjonowania zespołów rehabilitacyjnych oraz kontrolowania efektywności procesu fizjoterapii.

Ponadto absolwenci posiadają przygotowanie niezbędne do wykonywania wszelkich badań z zakresu diagnostyki funkcjonalnej, potrafią planować, kontrolować i oceniać efektywność procesu rehabilitacji medycznej, współpracować w ramach większych zespołów, samodzielnie kierować zespołem terapeutycznym, a także placówkami prowadzącymi działalność fizjoterapeutyczną oraz prowadzić szkolenia zawodowe.

A co po studiach?
Fizjoterapeuta – zawód, który stał się bardzo popularny oraz powszechnie potrzebny, na co z pewnością mają wpływ globalne zmiany społeczne: rosnąca długość życia i średnia wiekowa, spadek przyrostu naturalnego, zainteresowanie zdrowym stylem życia. Fizjoterapeuci to dziś nie tylko rehabilitanci pracujący w szpitalach i klinkach, lecz szeroko wykwalifikowani specjaliści zajmujący się tak leczeniem, jak i profilaktyką.

Absolwenci mogą znaleźć pracę w:

  • szpitalach klinicznych, wojewódzkich, miejskich i uzdrowiskowych;
  • gabinetach fizjoterapeutycznych przy lekarzu rodzinnym;
  • uzdrowiskach i sanatoriach rehabilitacyjnych;
  • ośrodkach rehabilitacyjnych;
  • specjalistycznych ośrodkach szkoleniowo-rehabilitacyjnych i opiekuńczo-wychowawczych;
  • poradniach i zakładach pracy chronionej oraz aktywizacji zawodowej;
  • ośrodkach prowadzących kursy doskonalące, warsztaty terapii zajęciowej itp.;
  • hospicjach;
  • domach dziecka i domach opieki;
  • przychodniach sportowo-lekarskich i klubach sportowych;
  • publicznych i niepublicznych placówkach prowadzących działalność w zakresie sportu niepełnosprawnych;
  • szkolnictwie – po ukończeniu specjalności nauczycielskiej;
  • szkołach wyższych, gdzie zajmują się działalnością naukową i dydaktyczną;
  • gabinetach odnowy biologicznej;
  • klinikach zdrowia i urody, gdzie troszczą się o kondycję oraz dobre samopoczucie gości;
  • Spa Wellness;
  • gabinetach masażu;
  • salonach fitness – prowadzą zajęcia z gimnastyki wyszczuplającej, korekcyjnej, aerobiku;
  • absolwenci fizjoterapii mogą także prowadzić własną praktykę w warunkach nie klinicznych.

Absolwenci fizjoterapii mają wiele możliwości dalszego rozwoju i poszerzania zakresu swoich umiejętności poprzez uczestnictwo w różnego rodzaju kursach (np. masażu japońskiego, tajskiego, akupresury), kontynuację edukacji na studiach podyplomowych (fizjoterapia z gimnastyką korekcyjną, z elementami zdrowia publicznego, fizjoterapia w odnowie biologicznej, pierwsza pomoc medyczna).

Materiały promocyjne